2008-06-25

Dagens logik

En kund igår tyckte att snatteri inte var snatteri om det var en ettåring som gjorde det. Låter logiskt va?

Ungen hade alltså godis i händerna och gick ut genom kassan. Jag sa vänligt till mamman att hon inte kan låta sina barn äta godis i butiken, eller ta med sig det ut så där. Då blev hon förbannad och skrek på mig om att barnet vara bara ett år och då kan man inte hålla kontroll på dem. (Ska ettåringar ens äta godis?)
Hur gör alla andra föräldrar till små barn då? ALLA ettåringar springer ju inte runt och röjer för att ingen har koll på dem, eller hur?

Okej, det var inga stora pengar den här gången, men det handlar också om principen. Om jag låter ungen ta godis för en krona idag, vad kommer han då vilja ha nästa gång? Och när han är tonåring (de går ju inte att hålla koll på i den åldern förmodligen), ska jag låta honom ta ett sexpack öl och gå ut med då? Och varför särbehandla just honom, alla som handlar borde ju få med sig ett sexpack.
Eller?!

Skrämmande att det är dessa människor som är framtidens Sverige....

2 kommentarer:

  1. galet irriterande.
    betalade fanskapet för godiset?

    SvaraRadera
  2. Jag vägde nycklarna och slog in dem som godis ;) men det såg hon inte så hon kom in tre minuter senare och slängde lite mynt på mig... :P

    SvaraRadera