2008-10-31

Vilken dag!

Ja, gårdagen kunde gått bättre kan man lugnt säga.

Börjar med att 6.52-tåget är trasigt och vi ska få ersättningsbussar.
väntar. väntar. väntar. Fryser så jag skakar.
En kvart innan nästa tåg (7.52) går har inga bussar kommit, väntar på det tåget istället.

Missar halva lektionen.
Får sluta mycket tidigare än planerat = 2h 45 min utan något att göra.
tråk. tråk. tråk.

Föreläsning om byggteknik och byggfysik.
Läraren drar ut på föreläsningen en halvtimme extra, jag missar tåget och får sitta på stationen nästan en timme.
Astråkigt. Inget batteri på mobilen.

Kommer hem till slut, springer från tåget till busshållsplatsen, ser bussen åka när jag är 30m ifrån.
Väntar. Fryser.

HEMMA! Värmer mig lite och äter middag.
Ut till stallet, hinner inte rida eftersom allt blev så sent.

Kör till stan i regnrusket för att gå på midnattspremiären av Quantum of solace
Somnar nästan inne på bion, mitt under de mest högljudda actionscenerna

Ut till bilen, ännu värre väder
Mina skor läcker, jag känner inte mina tår längre
Jag har sommardäck på bilen och det är snöslask överallt, krypkör nästan hem


Sedan var det äntligen dags för den efterlängtade varma sängen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar