2009-02-21

Helvete

Tjaa, fredagskvällen kunde ju gått bättre kan jag säga...

Började ute i stallet, Midas ben var svullet. Skule tvätta med jodopoax och ta tempen för att se så det bara var benet och inte något värre.
Jodopaxen var frusen, jaja tar alkogel istället.
Termometern fungerade inte, inte stallkompisens heller. Förmodligen på grund av kyla, ska ta hem den och tina
Glömmer termometern precis vid dörren

På väg hem, mitt på vägen när jag kör i 90, lägger bilen plötsligt av och går inte att starta igen.
Ringer hem, Miche har precis tagit ett glas vin och mamma är på väg till jobbet. Kompisen M som jag vet skulle ställa upp för jag har hjälpt honom ågra gånger, sålde bilen för bara några dagar sen...
Jaja, ut med varningstriangel och börja gå.
Får knappt ur triangeln ur fodralet. Sitter vid vägkanten i 12 minusgrader och asgarvar åt hur bra allt går. En jättesnäll man stannar till och erbjuder mig skjuts, jag skyndar mig att låsa bilen och vi drar.
Hemma kommer jag på att jag glömde stereon i bilen.

Lördag förmiddag
Miche kommer och hämtar mig för att hämta upp bilen.
sidorutan på förarsidan helt krossad, glas överallt i hela bilen, stereon ursliten.



Någon som är avundsjuk på mina äventyr??

3 kommentarer:

  1. Alltså den där bilen.... ;)
    Hjälpte till att bogsera en kompis skrotiga bil till verkstaden igår. Martin körde, hon satt bredvid honom och visade vägen och jag styrde hennes bil. Den var helt död så jag kunde bara styra och bromsa.. Sen när vi närmar oss en rondell så går bogserlinan av! Och jag var på väg rakt mot en rondell.. Hade tillräcklig fart iallafall för att komma ut ur den och stanna till på sidan.. Martin gjorde en scoutknut på repet och vi körde vidare.. sen gick det sönder på ett nytt ställe i en nerförsbacke. Då var vi så nära verkstaden så vi knuffade skiten dit. Härligt med bilar och äventyr.. ;) hrrmm...

    SvaraRadera
  2. Jaa du.. Haha ja vi har iaf haft tur med att bogselinan håller, men det är ju inte mycket styrning eller broms där bak, handbromsen som gäller i princip. Första gången vi bogserades drog miche oss under viadukten där vid vasavägen, vid statoil du vet? Det var hemskt! ^^

    SvaraRadera
  3. Haha, oj. shit.. bromsen var välbehövlig tyckte jag.. särskilt i nerförsbackarna..
    Jobbigt.. Vi körde mest småvägar ut mot "landet" (Täby och Vallentuna) första stoppet var i en rondell i Täby kyrkby, fiiiina kvarter.. Haha, lite kul att störa dem med Minus skrotbil...

    SvaraRadera