2009-02-24

Ny bil

Letar ny bil för fullt just nu.
Först funderade vi på en 240, men det visar sig att de är svåra att hitta i 90-talsmodell nu för tiden. om man hittar en är det en 245:a och det är liite väl stort ;) Så jag vidgade mina vyer och vips har jag papper på 18 bilar som jag ska kolla med Miche vad han tror skulle vara bästa valet. Inte en enda volvo, annars tror jag nog jag lyckades pricka en minst en bil av varje märke ;) haha :) Nej då inte riktigt, men stor variation blev det.
Så nu är det som sagt "Miche-kontrollen" kvar. Vilken bil som är lätt (för honom) och billig att laga, hur stor roll milen spelar på den bilen, hur länge till bör den hålla och såna saker. Jag har ingen aning ju :P

Av någon konstig anledning blir jag ledsen när jag tänker på audins öde. Jag hatar ju den bilen, har velat bli av med den länge, men nu när de står klart blir jag ledsen. Skumt.
Kanske beror det på att det inte var mitt aktiva val, jag blev tvungen till det när någon jävla idiot inte såg skillnad på mitt och ditt. Att det var de som krossade rutan som valde åt mig. Fast ändå - valet var ju det jag ville så varför är jag inte glad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar