2008-09-15

Underbara Midas

Gud vilken otroligt duktig häst jag har! Han var sååå fin i lördags! ko-lugn inne på banan och gjorde precis vad jag bad om =)
På vägen ut var det tydligen lite roligt att springa dock, så det blev en del bus, men inget jag inte kunde hantera.
Men det var ett tag jag inte ens visste om vi skulle våga ta oss in på banan, på framridningen ville han nämligen inte alls. Jag ville trava, han ville bocka. Hade lite rodeo där ett tag, sen skärpte han till sig och det gick att trava. Ett tag.
men som sagt väl inne på banan skötte han sig utmärkt och jag är så stolt! det var han med kan jag säga, gick och spände på sig hela vägen hem, och frustade och tyckte att han var allmänt bäst i världen. ;)

3 kommentarer:

  1. härligt att det gick bra!

    SvaraRadera
  2. Haha ja, det är inte ofta man får sluta 12 när schemat säger så.
    Men med tanke på hur fattigt på kunder det var i butiken idag så... alla pallar var uppe kl.11 och jag har hunnit klättra på väggarna av tristess där i kassan.
    fy fan va sega sådana dagar är.

    När jobbar du nästa gång?

    SvaraRadera
  3. Ah ok.
    Jag jobbar imorgonkväll, sen är jag ledig tors-fre och ska sedan köra min första helgstängning. Kommer bli intressant - kör med johan och david. Men det kommer nog gå bra...

    SvaraRadera