2009-04-20

Är så glad!

Då har gubbens 20-årsdag kommit och gått. Behöver jag säga att han blev lycklig över sin megatårta ;) Tog honom 10-15 min att äta ^^ Ska lägga upp bilder på den nån gång, just nu orkar jag inte.
Av någon anledning har jag tappat all energi, lust och ork. Orkade inte gå upp i morse när jag skulle till skolan, var fortfarande skitseg tre timmar senare, när jag väl gick upp. Det är väl nån skitförkylningsgrej nu igen. :(

Ridningen går helt super nu! Det är som om jag drömmer, allt jag ber honom om gör han utan att protestera och med perfektion! Ja alltså, inte perfektion som att alla dressyrdomare skulle tappa hakan, utan "min" perfektion. Förstår ni hur jag menar?
Åh jag är så glad, det är så man vill studsa runt av glädje hela tiden ;)

Nu kommer den där svåra delen bara. Att inte rida dressyr varje dag bara för att det går så bra. För då kommer det bli omvänd effekt. Midas hatar nämligen att göra samma sak för många dagar i rad. Då protesterar han hejvilt och den perfekta dressyrhästen är som bortblåst.

Så idag eller senast imorgon är det dags för omväxling. Kanske lite trab, kanske en uteritt om vädret tillåter. Hoppas hinderparken kommer snart så man kan köra lite markarbete och så smått börja hoppa igen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar