2009-04-15

Duktig

Två produktiva dagar nu, på olika sätt.
Igår fick jag mycket skolarbete gjort, en dugga i geologi och en labbrapport i förbränningen. Nice! Ändå hann jag hem tidigt, äta lunch på stan med finaste pojkarna och sen till körskolan med N för att få den glada överraskningen att han redan var klar med all teori :) Inte långt kvar nu förhoppningsvis :D

Idag har jag, förutom en välbehövlig sovmorgon, redan hunnit med att fixa kattlådan, dammsugit hela lägenheten, fixat disken och rensat kylen.

Snart ska jag gå ut på balkongen och sätta mig i vårsolen med världens tråkigaste bok, förlåt komendium. Har en känsla att katterna kommer göra mig sällskap. Hoppas bara Arwen är så smart att hon stannar innanför "staketet" idag.
trögare katt får man nog leta efter. När hon var ca 3 månader gammal hopapde hon ner från köksfönstret, tre våningar upp. var borta hela dagen men vi hittade henne på kvällen. senare den sommaren hade vi balkongdörren öppen. "hon blev nog avskräckt förra gången" tänkte vi. Men icke sa nicke, fem minuter senare hör vi ljudet av klor mot metall och katten hänger i räcket, på insidan som tur är.
Vi satte upp hönsnät, men tror ni inte på fan att katten ändå ska försöka hoppa upp? Vadå lära sig av sina misstag?
Här har vi haft dem ute några gånger och det går jättebra. Tills förra veckan. Hör samma rispande ljud, klor-metall, och ser katten stå och balansera på räcket.

Sen dess har vi inte vågat ha dörren öppen utan att man håller koll på henne. Får se om vi orkar fixa nät nu, bara en sommar kvar i denna lägenhet. Men nästa balkong ska definitvt ha nät i alla fall, den katten kan man inte lita på ;)

Mycket spännande saker som grannarna håller på med tydligen ;)

2 kommentarer:

  1. haha ja, visst var hamstern cool.
    Även mina katter tyckte om hamstern, de försökte attackera tv'n och leka med den - det gick ju inte överdrivet bra. :p

    SvaraRadera
  2. ja, dom lever sannerligen upp till sina namn mina katter. Har aldrig haft några katter med så mkt personlighet och knasiga idéer som de här två.
    Satan är nog nästan värst - han gör kullerbyttor om man klappar honom på ett speciellt sätt på "skinkan", han älskar mango, choklad, melon, chili.. han börjar jama när jag spelar musik med Björk och han älskar att titta på tv. låter det som en normal katt? :p

    SvaraRadera