2009-04-12

Glad påsk i efterskott!

Jaha så har påsken kommit och gått.
Så mycket påsk vet jag dock inte om det blivit för vår del. Inte ett målat ägg så långt ögat kan nå ;) I fredags träffades hela(!) familjen hos föräldrarna. Grillkväll på schemat! Riktigt mysigt. Fick varsitt påskägg också, fast inte med godis utan små presenter :)

Mitt i alltihop blev jag äntligen av med min Audi :D Sååå skönt att bara ha en bil att bekymra sig om nu :)


Kommer ihåg när man var yngre och gick påskkärring. Man var ju utklädd från topp till tå, knappt så ens egen mor kände igen en :P Och vi satt alltid och gjorde små påsskkort som vi sen gick och delade ut och önskade folk en glad påsk.
De som kom hit i torsdags var inte ens utklädda. Sa bara glad påsk och sträckte fram en korg. Vad är det för jäkla tiggeri? På min tid la man i alla fall ner lite "effort", satt ju en hel dag med de där korten, och tog minst en halvtimme att klä ut sig o sminkas.

Nästa år ska jag sätta upp en lapp på dörren:
"Inte utklädd - inget godis"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar