2008-08-18

Phu... Vi hann!

Lägenheten var helt okej, ja kanske till och med snygg, när gästerna anlände igår. =D Känns riktigt bra, nu kan man röra sig väldigt mycket här också ;)
Det enda som inte hann göras var att moppa i köket, men hur lätt är det med en halv mopp? Skaftet gick av efter halva vardagsrummet ^^
Idag ska det dammsugas av lite lätt, gästerna roade sig visst med att slänga smulor på golvet, eller kanske inte med flit men ändå ;) Och det stod ändå 20 par skor i hallen så kan tänka mig det är lite grusigt där. Och nu när det väl är snyggt igen så ska jag se till att det hålls så!
Rensa lite mer i garderoben, packa upp de sista lådorna osv. Sen är de väl lagom dags att packa igen ^^ Nej då, det här ska bli klart innan vi bott här ett år, så kan vi bo "ordentligt" minst ett år innan det är dags att flytta.

För flytta ska vi göra tror jag. Jag börjar ju plugga nu om en vecka, och måste åka tåg varje dag. Så länge det är någorlunda varmt kan man ju cykla ner till stationen men i vinter blir det buss som gäller, vilket kommer innebära en total restid på över två timmar om dagen. Flyttar vi till typ Nyfors, eller ännu hellre centrum förkortas den tiden till endast en timme. + att jag tjänar in pengar på busskort =)
Men stannar här ett år till som sagt, har fortfarande ungdomshyra som är oslagbar! :D Men när den är slut kommer det här vara alldeles för dyrt för vad man får, kostar lika mycket som en lägenhet 500m från fristadstorget....

1 kommentar:

  1. han jobbar ju för ett danskt företag vilket innebär att all utbildning och möten antingen hålls i danmark eller göteborg. Essen vill inte åka hur långt som helst, såvida det räknas som inte allt för långt. Att hålla mötet i sthlm vore en på tok för lång resa...men skulle dom lägga mötet på auruba så skulle dom minsann glatt gå med på att resa... chefer alltså :P

    Kommer ev bli en ungdomslägenhet (en 4a)ledig här där jag bor...en polare som ska flytta. Inte speciellt långt till tågstationen härifrån ju, tar typ 10-15min att gå, om man går i normal takt. Bara ett tips sådär...

    SvaraRadera