2008-08-19

Snart börjar skolan...

Shiiit... Bara 6 dagar kvar innan skola. Börjar bli skapligt nervös nu.
Har fått för mig att jag ska ha någon speciell stil också när jag börjar, inte bara springa runt i jeans och en 3 år gammal t-shirt :P Och håret! Jag kan väl inte komma dit första dagen med det här rufset?! Och min gamla axelväska gick inte heller att ha, var tvungen att köpa en ny som inte var så plastig och med reklam på (sims 2)
OMG vilken hets jag har fått. Jag vet ju ändå att jag kommer bryta det där efter en vecka eller två, kommer inte orka gå upp två timmar tidigare varje morgon för att fixa håret och sminka mig, kommer inte ha råd att byta ut hela garderoben eller tid att tvätta de nyaste kläderna varje vecka osv osv
Så jag kommer gå till skolan med håret i en panikhästsvans, osminkad, med mina gamla jeans och en topp som kostade 99kr på H&M för ett år sen.
Jag vet att det kommer bli så. Och jag vet att det inte är något fel med det.
Ändå denna hets att vara snygg/cool/stilig/jag-vet-inte-vad första dagen. Varför?

3 kommentarer:

  1. Haha, tycker alla som ska börja plugga är så roliga...alla hetsar över första-dagen-intrycket. Vad dom ska ha på sig, över böcker och väskor... jätteroligt att lyssna på.
    Men så är det...första dagen i skolan är speciell; och jag antar att man vill ge ett gott intryck. Kanske för att många dömer en efter första anblicken.

    Brukar finnas ganska fina och billiga ungdomslägenheter här. jag har ju en 3a för 2600:- i månaden :) Ett tips bara sådär... :)

    Yes, vi ses imorgon. och då ska jag skratta lite åt lilla hetsig-inför-första-skoldagen- du :)

    SvaraRadera
  2. Jag bor för kommunfastigheter - och trivs faktiskt riktigt bra med det. Sen får man väl kanske räkna med att just ungdomslägenheterna inte alltid är dom finaste om man tänker på tapeter - inte dom senaste som hänger på väggen direkt. Å andra sidan så får man mer än gärna tapetsera om :)
    Nyrenoverade badrum i alla lägenheter här nu och bra planlösningar.

    Jo jag vet hur det är... är likadan när det gäller första skoldagen. Och precis som du säger så kanske det sitter kvar sen tidigare erfarenheter.

    Jag tror du kommer lyckas galant. Du är isabelle för fan :)

    SvaraRadera
  3. http://vexy.blogg.se/2008/august/utkast-7-bloggar.html

    SvaraRadera